Sunday, June 23, 2019

ဆရာမ​ေလးက်​ေတာ္​မမ(3)ဇာတ္​သိန္​း




ဆရာမ​ေလး က်​ေနာ္​မမ - ၃။ ဇာတ္သိမ္းပုိင္း


(ကာမလူဆုိး) ko si - ​ေရးသည္။
==============================

က်မန႔ဲ​ေမာင္​​ေလးကုတင္​​ေပၚမွာတစ္​
​ေယာက္​ကုိတစ္​​ေယာက္ဖကိ္​ၿပီး နား​ေနလုိက္​
ၾကတယ္​။ ​ေက်ာင္​းသြားဖုိ႔တစ္​နာရီ​ေလာ
က္​သာလုိ​ေတာ့တယ္​

က်မလွဲ​ေနရာကထလုိက္​​တယ္​
​မ ​ေက်ာင္​းသြားရအုံးမယ္​ ​ေမာင္​​ေလးကုိ
​ေျပာလုိက္​တယ္​
ဒီ​ေန႔ခြင္​့ယူလုိက္​ပါ မရယ္​  ​ေမာင္​တုိ႔ခ်စ္​
ၾကအုံးမယ္​​ေလ ခ်စ္​ရတာမဝ​ေသးဘူး
​ေမာင္​့သ​ေဘာ အာ့ဆုိ မကုိခြင္​့သြားတုိင္​
​ေမာင္​လုိ႔က်မ​ေျပာလုိက္​တယ္​

ဟုတ္​က့ဲ မဆုိၿပီး ​ေမာင္​​ေလးအဝတ္​အ
စားဝတ္​ၿပီး ခြင္​့သြားတုိင္​​ဖုိ႔သြား​ေလၿပီ

ဆယ္​မိနစ္​​ေလာက္​ၾကာ​ေတာ့ျပန္​​ေရာက္​
လာတယ္​။ သူ႔အဝတ္​​ေတြကုိခြၽတ္​ၿပီး
သူ႔အင္​းက်ီအိတ္​ထဲကကြန္​ဒန္​ထုပ္​​ေလး
ကုိယူကာကုတင္​​ေပၚတက္​လာတယ္​

အာ့ ဘာလုပ္​ဖုိ႔လဲ ​ေမာင္​ က်မကြန္​ဒန္​ကုိ
​​ေမး​ေငါ့ျပၿပီး​ေမး​ေတာ့ မ ဖင္​ကုိလုပ္​ၾကည္​့
မုိ႔ပါလုိ႔​ေျပာတယ္​

မ ​ေၾကာက္​တယ္​ ​ေမာင္ နာမွာလားဟင္​
မနာပါဘူး မရ႕ဲ ​ေမာင္​က​ေျဖး​ေျဖး​ေလးပဲ
လုပ္​မွာပါ မၾကမ္​းပါဘူး မ စိတ္​ခ်ပါ​ေနာ္​
ခ်စ္​တုံးႀကီးမကုိမနာက်င္​​ေစရပါဘူး
​ေမာင္​​ေလးက​ေျပာတယ္​

က်မကုိဆြဲထူၿပီးထ​ေစလုိက္​တယ္​
မရ႕ဲဆံပင္​​ေတြကုိ​ေျဖ​ေပး​ေလ ​ေမာင္​နမ္​း
ခ်င္​လုိ႔ပါ​ေျပာ​ေတာ့ က်မ​ဆံထံုးကုိ​ေျဖခ်
​ေပးလုိက္​တယ္​။ အုံထူနက္​​ေမွာင္​တ့ဲဆံ
ပင္​​ေတြကုိသူ႔ႏွာ​ေခါင္​းဝမွာ​ေတ့ၿပီးနမ္​း
​ေနတယ္​။ က်မရ႕ဲႏွာ​ေခါင္​းလုံးလုံး​ေလး
ကုိသူ႔ႏွာ​ေခါင္​းခြၽန္​ႀကီးန႔ဲ​ေမာင္​​ေလးကထိ
ကပ္​ၿပီးနမ္​း​ေနတယ္​

ၿပီး​ေတာ့ က်မႏႈတ္​ခမ္​းန႔ဲသူ႔ပါးစပ္​ထိကပ္​
ၿပီးႁပြတ္​ခနဲစုပ္​နမ္​းကာ က်မကုိယ္​​ေလး
ကုိလွဲ​ေစလုိက္​တယ္​

​က်မ​ေပါင္​ၾကားမွာဒူး​ေထာက္​ထုိင္​လုိက္​
တယ္​။ က်မလက္​​ေလးပက္​လက္​လွန္​ၿပီး
​ေမာင္​​ေလးလီးတံကုိဆုပ္​ကုိင္​ကာဂြင္​းထု
​ေပး​ေနလုိက္​တယ္​

ခဏၾကာ​ေတာ့လက္​ထဲမွာလီးတံႀကီးက
​ေတာင္​မတ္​​ေနတာဒုတ္​​ေခ်ာင္​းႀကီးက်​ေန
တာပဲ။ ရၿပီ မဆုိ​ေတာ့က်မ သူ႔လီးကုိလႊ
တ္​​ေပးလုိက္​ၿပီးမ်က္​စိ​ေလးစင္​းထား
လုိက္​တယ္​။ ​ေမာင္​​ေလး​ေလသူ႔လီးတံကုိ
အဖုတ္​ထဲမထ့ဲ​ေသးပဲ အစိ​ေလးကုိထုိးက
​ေလာ္​​ေနတယ္​။ အားးးးဟင္​းး

​ေစာက္​ဖုတ္​ဝမွာလီးတံႀကီး​ေတ့ၿပီး က်မ
ရ့ဲဖြ႔ံထြားစူၿဖိဳးတ့ဲႏုိ႔ႏွစ္​လုံးကုိဆုပ္​နယ္​ကာ
​ေမာင္​​ေလးခါး​ေကာ့သြင္​းလုိက္​တယ္​
ၿဗိ ႁပြပ္​ အားးးး ႐ွီးး
ဖြတ္​ စိြ ပြတ္​ ​ေဖာက္​ ဖတ္​ ႁပြတ္​ ပ​ေလာက္​
အားးးးးး အီးး အားး

အ​ေတာ္​ၾကာ​ေတာ့ က်မ​ေရာ​ေမာင္​​ေလး
ပါ ၿပိဳင္​တူလုိၿပီးဆုံးျခင္​းကုိ​ေရာက္​သြား
ခ့ဲၾကတယ္​

က်မတုိ႔ နား​ေနၿပီး ​ေမွးခနဲအိပ္​​ေပ်ာ္​သြား
ၾကတယ္

တစ္​နာရီ​ေလာက္​ၾကာ​ေတာ့ႏုိးလာခ့ဲၾက
တယ္​။ ​ေပါင္​ၾကားထဲက​ေမာင္​​ေလးလီးတံ
ႀကီးကလည္​း သုံးခ်ီ​ေလာက္​လုိးထားၿပီး
တာ​ေတာင္​ ​မ​ေပ်ာ့မမာ​ေလးျဖစ္​​ေနတယ္​

က်မဘက္​လွည္​့ၿပီး သူ႔ပါးစပ္​န႔ဲက်မႏုိ႔ကုိ
လွမ္​းဟပ္​ၿပီးစုိ႔​ေန​ေလရ႕ဲ

က်မကလည္​း ​သူ႔လီးကုိဆုိပ္​ကုိင္​ၿပီးဂြင္​း
ထု​ေပး​ေနလုိက္​တယ္​။ ​ေဂြးအု​ေလးကုိပါ
လက္​ဖဝါးထဲထ့ဲလွိမ္​့​ေပးၿပီးဖြဖြ​ေလးဆုပ္​
ိနယ္​​ေပး​ေနလုိက္​တယ္​

ခဏၾကာ​ေတာ့ ​ေလးဘက္​ကုန္​း​ေပး​ေလ
မ ​ေမာင္​ ဖင္​ကုိလုပ္​ရင္​မၾကမ္​းန႔ဲ​ေနာ္​
ၿပီးခါနီးက် မ အထဲမွာၿပီး​ေပး
ဟုတ္​က့ဲ မ ​​ေမာင္​​ေလးက​ေျပာတယ္​

လွဲ​ေနရာကတဖက္​လွည္​့ၿပီး တံ​ေတာင္​
ဆစ္​ႏွစ္​ဖက္​​ကုိအိပ္​ယာမွာ​ေထာက္​ကာ
​ေလးဘက္​ကုန္​း​ေပးထားလုိက္​တယ္​

​ေမာင္​​ေလးထၿပီး က်မ​ေနာက္​မွာမုဆုိး
ဒူး​ေထာက္​ထုိင္​ခ်လုိက္​တယ္​

က်မဖင္​​ေပါက္​​ဝ​ေလးကုိ ​ေမာင္​​ေလး လွ်ာ
န႔ဲယက္​​ေပး​ေနတယ္​။ အားးးး ​ေမာင္​ အီးး
က်မလည္​း ဖင္​ယက္​ခံရ​ေတာ့ အရသာ
႐ွိသြားရတယ္​။ မရြံမ႐ွာ ​ေမာင္​​ေလး​ေလ
ဖင္​ထဲကုိပါ လွွ်ာထ့ဲၿပီးကလိ​ေပး​ေနတယ္​
႐ွင္​။ က်မ အိအိၿငိမ္​း အိမ္​​ေထာင္​သည္​
ျဖစ္​ဖူး​ေပမယ္​့ ခင္​ပြန္​း​ေတာင္​အရင္​က
ခုလုိမလုပ္​​ေပးဖူး

သူ႔ကုိသာက်မကလီးစုပ္​​ေပးရတာ

က်မ ဖင္​ႀကီးယမ္​းၿပီး ​ေမာင္​​ေလးဖင္​ယက္​
​ေပးတာခံ​ေနလုိက္​တယ္​

ခဏၾကာ​ေတာ့ မဆုိၿပီးက်မမ်က္​ႏွာႏွား
သူ႔လက္​ဝါးျဖန္​႔​ေပးထားၿပီး စ​ေတြး​ေထြး
ခ်လုိက္​ မ က်မလည္​းသူ႔လက္​ဝါး​ေပၚစ
​ေတြးမ်ား​ေထြးခ်​ေပးလုိက္​တယ္​

​က်မဖင္​​ဝ​ေပၚစ​ေတြးမ်ား​​ေလာင္​းခ်ၿပီး
လက္​ညႇိဳးန႔ဲထ့ဲ ကလိ​ေပး​ေနတယ္​
အားး အားးး

ၿပီး​ေတာ့လက္​ခလည္​န႔ဲႏွစ္​​ေခ်ာင္​းပူးၿပီး
ဖင္​ကုိခ့်ဲ​ေပး​ေနတယ္​
အားး ခံလုိ႔​ေတာ့​ေကာင္​းပါရ႕ဲ ​ေအာင္​့လဲ
​ေအာင္​့လွတယ္​

အိပ္​ယာ​ေဘးကကြန္​ဒန္​ကုိ​ေမာင္​​ေလး
လွမ္​းယူလုိက္​တယ္​။ ​က်မ​ေခါင္​း​ေလး
င့ဲၿပီးၾကည္​့​ေနလုိက္​တယ္​။ ​ေဖာက္​ၿပီး
ကြန္​ဒန္​ကုိသူ႔လီးတံမွာစြတ္​​ေနတယ္​

က်မဖင္​​​ေပါက္​မွာ​ေမာင္​​ေလးလီးတံႀကီး
​ေတ့ၿပီး က်မရ႕ဲ ဖင္​လုံးႀကီးႏွစ္​လုံးကုိ
လက္​န႔ဲျဖစ္​ညႇစ္​ကာ ​အသာ​ေလးသြင္​း
တယ္​။ ျဗစ္​ အားးးး က်မဖင္​ထဲဒစ္​ဖူးႀကီး
ျမဳပ္​ဝင္​လာတယ္​။ က်မလည္​း​ဖင္​မခံဖူး
​ေပမယ္​့​ေအာစာမ်ားဖတ္​ဖူးထားလုိ႔ဖင္​ကုိ
မ႐ႈံ့ထားပဲဖြင္​့​ေပးထားလုိက္​တယ္​

က်မ​ေက်ာကဆံပင္​မ်ားကုိ​ေမာင္​​ေလး
ယူၿပီး​ေျဖး​ေျဖး​ေလးဆြဲကာ ​က်န္​​ေနတ့ဲ
လီးတံကုိ​ေဆာင္​့သြင္​းလုိက္​တယ္​
ျဗစ္​ အ​ေမ့ ဘြစ္​ ဘလစ္​ ဒစ္​ဒစ္ ဖတ္​
အားးးးးးး အီးးးးဟီးးးး က်မနာလုိ႔​​ငုိ​ေနမိ
တယ္​။ ဇိြ ဖတ္​ ဘြတ္​ ဘု ျဗစ္​ ဘလစ္​
အားးးးးး အိ ဟားး အီးးးး ဟင္​့ ​ေမာင္​
မ နာ​ေနလား ​ေမာင္​​​ေျဖး​ေျဖး​ေလးလုပ္​
ရမလား ​ေမး​ေနတယ္​

ရတယ္​​ေမာင္​ က်မ​ေျပာလုိက္​တယ္
​ေတာ္​​ေသးတယ္​ ကြန္​ဒန္​က​ေခ်ာဆီမ်ား
​ေၾကာင္​့အဝင္​အထြက္​​ေခ်ာ​ေနတာ

ဒါ​ေတာင္​ က်မဖင္​ကြဲလုိ႔စပ္​​ေနတယ္​
ခဏၾကာ​ေတာ့ဖင္​ခံရတာ​ေကာင္​းလာတယ္​​
ဖင္​ခံရတာလည္​းတမ်ိဳး​ေလး​ေကာင္​း​ေန
တယ္​႐ွင္​။ က်မအစိ​ေလးကုိ လက္​တဖက္​
န႔ဲ​ေခ်ၿပီး ​ေမာင္​​ေလးက ဖင္​ကုိလုိး​ေဆာ္​
​ေနတယ္​။ ဘြစ္​ ဇိြ ျဗစ္​ ဘု ဖတ္​
အားးးး အင္​းး ဟားး အ အားးးးးးးး
​ေမာင္​​ေလး​ေလ ကြၽမ္​းလုိက္​တာ က်မဖင္​
ကုိ လုိးရင္​း အစိကုိ​ေခ်​ေပး​ေန​ေတာ့ အရ
သာႏွစ္​မ်ိဳးကုိခံစား​ေနရ​ေတာ့တယ္​႐ွင္​

အခ်က္​ငါးဆယ္​​ေလာက္​က်မဖင္​ကုိလုိး
ၿပီး ၿပီးခ်င္​လာလုိ႔ထင္​တယ္​

ကြန္​ဒန္​ကုိျဖဳတ္​လုိက္​ၿပီး မအဖုတ္​ထဲမွာ
ၿပီးမယ္​​ေျပာ​ကာ ဖင္​ၾကားက​ေနာက္​ျပဴ
ထြက္​​ေနတ့ဲအဖုတ္​ဝမွာသူ႔လီး​ေတ့လုိက္​
တယ္​။ က်မရ႕ဲသိပ္​မတုတ္​တ့ဲခါး​ေလးကုိ
အုပ္​ကုိင္​ၿပီး ​ေဆာင္​့သြင္​းျခင္​းခံလုိက္​
ရတယ္​
ဇိြ ႁပြတ္​ ဒုတ္​ အားး ကြၽတ္​စ္​
လုိး​ေနရာရင္​းက က်မဗုိက္​​ေအာက္​ကုိ
လက္​သြင္​းၿပီးမတယ္​။ က်မကုိ​ေအာက္​
ပင္​့လုိးနည္​းန႔ဲလုိး​ေဆာ္​​ေနတယ္​
ပြတ္​ ဖြစ္​ ပ​ေလာက္​ စိြ ဖတ္​
အားးးးးး အီးး ဟားးးး အုိးး ႐ွီးး အားးးး

က်မ ႏုိ႔အုံႀကီးႏွစ္​ဖက္​​ေတာင္​​ေ႐ွ႕ကုိလႊဲ
ယမ္​း​ေန​ေအာင္​ ​ေမာင္​​ေလးက လုိး
​ေဆာ္​​ေနတယ္​

ခဏၾကာ​ေတာ့ က်မအဖုတ္​ထဲ သူ႔လီး
ရည္​မ်ားျဗစ္​ခနဲပန္​းထြက္​လာတယ္​

​ေမာင္​​ေလးန႔ဲမတိမ္​းမယိမ္​းပဲ အားးးးးးးးးး
အားးးးးးးးး ၿငီးတြားကာ က်မတကုိယ္​လုံး
တဇတ္​ဇတ္​တုန္​ခါၿပီး ၿပီးဆုံးသြားခ့ဲတယ္​

က်မကုိယ္​​ေပၚ​ေမွာက္​ခ်ၿပီး ဆံပင္​မ်ားကုိ
ဖယ္​ကာ က်မရ႕ဲ ဂုတ္​သား​​​ေလးကုိ
​ေမာင္​​ေလးကနမ္​း​ေနတယ္​

​က်မ ဖင္​လည္​းစပ္​​ေနတယ္​ ဖင္​နဲနဲ​ေတာ့
ကြဲသြားတာျဖစ္​မယ္​

​ဖင္​ထဲကလီးကုိႏႈတ္​လုိက္​ၿပီး က်မ​ေဘး
မွာ ​ေမာင္​​ေလးလွဲကာနား​ေနတယ္​

က်မလည္​း​သူ႔ဘက္​မ်က္​ႏွာလွည္​့ၿပီးလွဲ
​ေနလုိက္​တယ္​

မရ႕ဲ အဖုတ္​​ေလး​ေရာ ဖင္​​ေလးပါ လုိးရ
တာ​ေကာင္​းလုိက္​တာလုိ႔ က်မပါး​ေလး
ကုိနမ္​းၿပီး​ေမာင္​​ေလးက​ေျပာတယ္​

​ေမာင္​ကလည္​းကြယ္​ ​အ​ေျပာၾကမ္​း
လုိက္​တာ မ႐ွက္​တယ္​ အဲလုိႀကီး​ေျပာန႔ဲ
က်မ ​ေျပာၿပီး သူ႔လက္​​ေမာင္​းကုိခ်စ္​စ
ႏုိးန႔ဲဆြဲလိမ္​လုိက္​တယ္​

ခ်စ္​တုံးႀကီးမ သဲတျခမ္​း​ေလးမ ​ေမာင္​့ရ႕ဲမ
အရမ္​းခ်စ္​တယ္​
မ ခ်စ္​တ့ဲ ​ေမာင္​ အရမ္​းခ်စ္​တယ္​ကြာ
က်မ ​ေျပာလုိက္​တယ္​

သဲတျခမ္​း​ေလးမ ​ေမာင္​တုိ႔​ေရသြားခ်ိဳးရ
​ေအာင္​ဆုိၿပီး သူထကာကုတင္​​ေအာက္​
ဆင္​း ​ေက်ာ​ေပးထုိင္​လုိက္​တယ္​

လာ မ ​ေမာင္​့​ေက်ာ​ေပၚတက္​
လွဲ​ေနရာကထၿပီး က်မ ​ေမာင္​​ေလး​ေက်ာ
​ေပၚတက္​ခြကာ သူ႔ကုိဖကိထားလုိက္​
တယ္​။ က်မကုိ​ေက်ာပုိးၿပီး​ ေမာင္ေလးက ေရခ်ိဳးခန္​းကုိ
သြား​တယ္​

က်မန႔ဲ​ေမာင္​ ႏွစ္​​ေယာက္​လုံး​
လုံးရ႕ဲ ရင္​ထဲမွာ ခ်စ္​ျခင္​းသာယာၾကည္​ႏူး
ျခင္​းမ်ားကျပည္​့ႏွက္​​ေန​တာ​ေပါ့႐ွင္​

က်မန႔ဲ​ေမာင္​ခုမွစလုိ႔ ​ေနာက္​မ်ားမွာလည္​း
ကာမ​ေဖာင္​ႀကီးကုိၿငိမ္​့ၿငိမ္​့​ေညာင္​း​ေညာင္​းစီးၿပီး ခ်စ္​စခန္​းဖြင္​့သြားၾက
မွာျဖစ္​ပါတယ္​႐ွင္​

ဒီ​ေနရာမွာပဲ ဆရာမ​ေလးက်​ေနာ္​မမ
​မ ခ်စ္​တ့ဲ​ေမာင္​ကုိ နိဂုံးကဗၺတ္​အဆုံး
သတ္​လုိက္​ပါၿပီခင္​ဗ်ား

​ဆက္​လက္​ႀကိဳးစားပါအုံးမည္​​


အင္းစက္

No comments:

Post a Comment

ဆရာမ မမြတ်နိုး နှင့် လှလှမိုး (စ/ဆုံး)

 ဆရာမ မမြတ်နိုး နှင့် လှလှမိုး  (စ/ဆုံး) ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ ညဥ့်လွှာရုံကိုခြုံထားသော ရန်ကုန်မြို.၏ အမှောင်ထုကား နက်ရှိုင်းလှချေပြီ။ အချိန...