Sunday, June 23, 2019

ဆရာမ​ေလးက်​ေတာ္​မမ(1)

ဆရာမ​ေလး က်​ေနာ္​မမ - ၁။

(ကာမလူဆုိး) ko si ​ေရးသည္။
============================

က်မနာမည္​က အိအိၿငိမ္​း အသက္​က ၃၃ႏွစ္​ လည္​ျပ ​
ေက်ာင္​းဆရာမတစ္​​ေယာက္​ျဖစ္​ပါတယ္။
က်မတုိ႔ကမိသားစု၂ေယာက္ပဲရွိတယ္။ က်မနဲ႔ေမာင္
ေလး က်မတုိ႔ကေမာင္ႏွမအရင္းမဟုတ္ တဝမ္းကြဲပါ။
ေမာင္ေလးမိဘေတြက ေမာင္ေလး ၃ႏွစ္သားေလာက္
မွာ ကားအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ျပီးဆုံးပါးသြားၾကလုိ႔ က်မ အ
ေဖကတူေလးကုိေမြးစားခ့ဲတာျဖစ္ပါတယ္။
က်မက ေမာင္ေလးအရင္းမဟုတ္ေပမယ့္ သူ႔ကုိ ေမာင္
အရင္းလုိပဲခ်စ္ခ့ဲတယ္။

​ေမာင္​​ေလးနာမည္​က စည္​သူ အသက္က​၂၀ပါ။ ​​
​​ေမာင္​​ေလးထက္​က်မက ၁၃ႏွစ္​ႀကီးပါတယ္။​

က်မတုိ႔အ​ေမကလြန္ခ့ဲတ့ဲ၃ႏွစ္ေလာက္ကဆုံးပါး
သြားခ့ဲၿပီး အ​ေဖက​ေတာ့ ၿပီးခ့ဲႏွစ္​ကပဲ ​ေလာကီကုိစိတ္​
ကုန္​သြားလုိ႔ဆုိၿပီး ရိပ္​သာဝင္​သြားပါတယ္​။ အိမ္​ကုိ​ေတာင္​ရံဖန္​ရံခါမွ လာလည္​တတ္​တယ္။​

က်မတုိ႔​ေမာင္​ႏွမႏွစ္​​ေယာက္​ထဲသာ တြယ္​တာစရာဆုိ
လုိ႔ ႐ွိပါ​ေတာ့တယ္။​  ​​က်မခင္​ပြန္​းန႔ဲ စိတ္​သ​ေဘာထား
ခ်င္​းမတုိက္​ဆုိင္​လုိ႔ လမ္​းခြဲလုိက္​တာ ၆လခန္​႔႐ွိပါၿပီ။
က်မက ​ေက်ာင္​းဆရာမပီပီ ျမန္​မာဆန္​ဆန္​ဝတ္​စုံ​ေတြ
ြသာ ဝတ္​္​ဆင္​တတ္​ပါတယ္။​ က်မအရပ္​က ၅​ေပ၅ခန္​႔႐ွိ
ွိၿပီးအသား​ေဖြးပါတယ္​။ နဲနဲ​ေလးဝတယ္​ဆုိ​ေပမယ္​့ ျပည္​့
တယ္​​ေျပာရင္​ပုိမွန္​လိမ္​့မယ္။ ​ရင္​ ၃၆ ခါး၃၀န႔ဲ တင္​ ၃၇
ဆုိဒ္​႐ွိၿပီး ဆံပင္​က ​ေက်ာလည္​ခန္​႔႐ွည္​ပါတယ္။​
သာမန္​႐ုပ္​ရည္​ထက္​သာတ့ဲ လွပ​ေခ်ာ​ေမြ႔မႈကုိက်မက
ပုိင္္​ဆုိင္​ထားသူပါ။​

​ေမာင္​​ေလးဆုိအရပ္​က၅​ေပ၁၁ခန္​႔ျမင္​့ၿပီးF4ကားထဲက
အုိးမင္​းသား ဆုိရီ​ေဂ်ာင္​န႔ဲတူ​ၿပီး ​​ေယာက္​က်ားပီသစြာ​ခန္႔
္​႔​ေခ်ာ​ေခ်ာသူျဖစ္​တယ္။​

​ေမာင္​​ေလးက ​ဘြ႕ဲရထားတာမၾကာ​ေသးခု pagemaker
 န႔ဲ excel စာရင္​းကုိင္​သင္​တန္​းတက္​​ေနတယ္။​

က်မကလည္​း ​ေမာင္​​ေလးစည္​သူကုိအရိပ္​လုိၾကည့္
္​့​ေနတာ ခု​ေခတ္​လူငယ္​​ေတြကမလြယ္​ဘူး​​ေလ။
မူးယစ္​​ေဆး၀ါးမ်ားသုံးလား ဘာလား​ေပါ။့

ညညဆုိလည္​း က်မ ​ေမာင္​​ေလး​အခန္​း
ဘက္​ထထၾကည္​့ရတာအေမာ။ တည​ေတာ့
ထၾကည္​့လုိက္​တာ ​ေမာင္​​ေလး ​ပုဆုိးကုိ
ခြၽတ္​ထားၿပီး သူ႔ငယ္​ပါႀကီးကုိလက္​န႔ဲ
ဆုပ္​ကိုင္​ တကုိယ္​​ေရအာသာ​ေျဖျခင္​း
ဂြင္​းထု​ေနတာ​ေတြ႔လုိက္​ရတယ္။​

က်မစိတ္​ထဲသူ႔ကုိခုထိက​ေလးလုိ႔ထင္​​ေန
မိတာ။ ငယ္​စဥ္​က​ေမာင္​​ေလး​ဂ်ိဳး​ေလးကုိ
က်မကပဲ​​ေရ​ေဆး​ေပး သန္​႔႐ွင္​း​ေရးလုပ္​
​ေပး ​သူ႔ကုိ​ေရခ်ိဳး​ေပးခ့ဲရတာ

ခုၾကည္​့ပါအုံး ငယ္​ပါႀကီးက နဲတာႀကီးမ
ဟုတ္​ ထိပ္​ကလည္​းအရည္​ျပား​ေတာင္​
လန္​​ေနၿပီ။ ဒီက​ေလးလူပ်ိဳစိတ္​​ေပါက္​​ေန
ၿပီလုိ႔စိတ္​ထဲက​ေျပာ​ေနမိတယ္​

မ်က္​လုံးစုံမွိတ္​ထားၿပီး လႈပ္​႐ွားမႈကျမန္​
လာတယ္​။ မၾကာပါ လိင္​တံထိပ္​ကသုတ္​
ရည္​မ်ားအ​ေပၚပန္​းထြက္​ၿပီး​ေမာင္​​ေလး
ဆီးခုံ​ေပၚက်ကုန္​တယ္​

က်မလည္​း အသာ​ေလးလွည္​့ထြက္​ၿပီး
ကုိ႔အခန္​းထဲဝင္​လာခ့ဲလုိက္​တယ္​

တ​ေန႔မနက္​ပုိင္​း
​ေက်ာင္​းသြားဖုိ႔​ ျပင္​ဆင္​​ေနခ်ိန္​​ေပါ့
ထမီရင္​လ်ားၿပီး​ေဘာ္​လီကုိင္​းကုိပခုံးမွာခ်ိိတ္​ ဂ်ိပ္​တပ္​​လုိက္​တယ္။ က်မကလည္​း
​တအိမ္​လုံးမွာ ကုိ႔​ေမာင္​​ေလးပဲ႐ွိတာ​ေဘး
လူ႐ွိတာမဟုတ္​ဘူးဆုိၿပီး ​ေအး​ေဆးလုပ္​
​ေနတယ္​

​ထမီကုိရင္​လ်ား​ေျဖခ်ၿပီးခါးမွာတင္​ဝတ္​
​ေနခ်ိန္​ ​ေနာက္​မွာလူတစ္​​ေယာက္​ရပ္​
ၾကည္​့​ေနတာကုိခံစားသိ႐ွိလုိက္​ရတယ္​

လွည္​့ၾကည္​့​ေတာ့ ​ေမာင္​​ေလး​ေပါ့ က်မ
အဝတ္​အစားလဲ​ေနတာကုိ​ေခ်ာင္​းၾကည္​့
​ေနတယ္​​ေလ။ ခန္​းဆီးလုိက္​ကာ​ေလးမ
ၿပီး က်မလွည္​့ၾကည္​့​ေတာ့ လွစ္​ခနဲ​ေပ်ာ
က္​သြားတယ္
​ေက်ာင္​းဝတ္​စုံဝတ္​လုိ႔ၿပီး​ေတာ့
က်မလည္​း​ေက်ာ​ေပၚကဆံပင္​​ေတြကုိ
​ေနာက္​​ေစ့နားယူ ဆံထုံးထုံးၿပီးပုဝါ​ေလး
အုပ္​လုိက္​တယ္​


က်မလည္​း ​ေမာင္​​ေလး႐ွက္​မွာဆုိးလုိ႔
သူ႔ကုိမ​ေမး မဆူပဲ ထားလုိက္​တယ္​

​ေက်ာင္​းသြားခါနီးက် သူ႔ကုိဆုိင္​ကယ္​န႔ဲ
လုိက္​ပုိ႔ခုိင္​းရတယ္​။ က်မက ​ေမာင္​းတတ္​
​ေပမယ္​့ မ​ေမာင္​းရဲလုိ႔ပါ

ဒီလုိန႔ဲ ​​ေနလာခ့ဲတာ ​တည​ေနမွာ​ေပါ့
က်မဘဝတစ္​ဆစ္​ခ်ိဳး​ေျပာင္​းလဲျခင္​း ကံ
ဆုိးမုိး​ေမွာင္​က်ျခင္​းလုိ႔ဆုိရမယ္​

အဲ​ေန႔က အစည္​း​ေဝး ဒါဘာ႐ွိ​ေတာ့ခါ
တုိင္​းထက္​​ေနာက္​က်တယ္​
ဆရာ​ေတြ ဆရာမ​ေတြလည္​းအသီးသီး
ျပန္​ကုန္​ၾကၿပီ

က်မဆီးသြားခ်င္​လာလုိ႔ ​ေက်ာင္​း​ေနာက္​
ဖက္​က ​ေက်ာင္​းအိမ္​သာကုိသြားၿပီး အ
အ​ေပါ့သြားလုိက္​တယ္​
ၿပီး​ေတာ့ ျပန္​ထြက္​လာခ့ဲတယ္​။ ​ေမာင္​
​ေလးကအိမ္​သာန႔ဲမလွမ္​းမကမ္​းမွာရပ္​
​ေစာင္​့​ေနတယ္​

လာ ​ေမာင္​​ေလး သြားရ​ေအာင္လုိ႔ ​ေမာင္​
​ေလးကုိ​ေျပာလုိက္​တယ္​
​ေနအုံး မမဆုိၿပီး ဘယ္​လုိမွထင္​မွတ္​မ
ထားတ့ဲအျပဳအမူကုိ ​ေမာင္​​ေလးကလုပ္​
လုိက္​တယ္​

က်မလက္​ကုိ႐ုတ္​တရက္​​ေဆာင္​့ဆြဲခံ
လုိက္​ရၿပီး ​ေမာင္​​ေလးက က်မကုိ​ေက်ာင္​း
အိမ္​သာထဲအတင္​းဆြဲ​ေခၚသြားတယ္​

​ေယာက္​က်ားအားန႔ဲမိန္​းမအား ဘယ္​လုိ
မွ ယွဥ္​လုိ႔မရဘူး​ေလ။ အိမ္​သာထဲ​ေရာက္​
​ေတာ့ တံခါးခ်က္​ထုိးၿပီး က်မကုိနံရံဖက္​
မွာဆြဲကပ္​လုိက္​တယ္​

မင္​း ဘာလုပ္​တာလဲ ​ေမာင္​​ေလး
သူမ​ေျဖ က်မကအတင္​း႐ုန္​းကန္​​ေပါ့
က်မခါးၾကားမွာညႇပ္​ထားတ့ဲလက္​ကုိင္​
ပုဝါ​ေလးကုိယူၿပီးပါးစပ္​ထဲမွာစုိ႔ထားတာ
ခံရတယ္​။ အု အူးး အု က်မမွာအက်ယ္​
ႀကီးလည္​းမ​ေအာ္​ရဲ အ႐ွက္​ကြဲမွာဆုိးလုိ႔
ျဖစ္​ပါတယ္​

က်မရင္​သားကုိအတင္​းပဲလက္​န႔ဲဆုပ္​နယ္​
ၿပီး နံရံဘက္​ကုိ က်မကုိယ္​လုံးကုိဆြဲလွည္​့
လုိက္​တယ္​။ ထမီကုိလွန္​တင္​ၿပီး က်မပင္​
တီကုိ ​ေပါင္​လည္​​ေရာက္​​ေအာင္​ဆြဲခ်
လုိက္​တယ္။ က်မ႐ုန္​းလုိ႔မရ​ေအာင္​လက္​
ႏွစ္​ဖက္​ကုိ​ေက်ာမွာခ်ဳပ္​ထားၿပီး က်မ​ေျခ
ႏွစ္​ဖက္​ကုိသူဆြဲကားလုိက္​တယ္​

အတင္​း
ပဲ သူ႔လီးတံန႔ဲ က်မအဖုတ္​ထဲကုိ ​ေဆာင္​့
သြင္​းျခင္​းခံလုိက္​ရတယ္​
ဇိြဆုိတ့ဲအသံန႔ဲအတူ အဖုတ္​ထဲတအိအိန႔ဲ
တုိးဝင္​လာတယ္​။ ဖြတ္​ ဖတ္​ ႁပြတ္​ ပြတ္​
အူး အုအူးး အု က်မမွာနာလြန္​းတာတ
​ေၾကာင္​းပါးစပ္​ထဲလက္​ကုိင္​ပုဝါအစုိ႔ခံ
ထားရတာတ​ေၾကာင္​း​ေၾကာင္​့ မ်က္​ရည္​
​ေတာင္​ဝဲလာခ့ဲရတယ္​​

က်မခင္​ပြန္​းလိင္​တံ​ေတာင္​သူ႔​ေလာက္​
မ႐ွည္​ မထြားလွ ၿပီး​ေတာ့ က​ေလးလည္​း
မ​ေမြးဖူး​ေတာ့ အဖုတ္​ကၾကပ္​​ေနတယ္​

​ေမာင္​​ေလးက​ေတာ့ က်မဂ်ိဳင္​းၾကားသူ႔
လက္​တဖက္​လွ်ိဳသြင္​းၿပီး ရင္​သားကုိ
ဆုပ္​နယ္​ၿပီး အမကုိမုဒိမ္​းက်င္​့သလုိ​ေဆာ
င္​့လုိး​ေနပါ​ေတာ့တယ္​
ဖြစ္​ ​ေဖာက္​ ဒုတ္​ အူးး ဖတ္​ ႁပြတ္​ ဖလႊတ္​
က်မသားအိမ္​ကုိ​ေတာင္​သူ႔လီးတံကလာ
လာ​ေထာက္​မိ​ေန​ေတာ့ အရမ္​းလည္​းနာ
က်င္​ၿပီး ​က်မေမာင္​အရင္​းနဲ႔မျခားခ်စ္ရတ့ဲ ေမာင္ေလးရ႕ဲအလုိးကုိခံ​ေနရ
​ေတာ့ က်မအ​ေတာ္​​ေလးသူ႔ကုိစိတ္​နာ
မိတယ္။​

ငါးမိနစ္​​ေလာက္​ၾကာ​ေတာ့ က်မအဖုတ္​
ထဲ သူ႔သုတ္​ရည္​​ေတြ ပူခနဲပန္​းထြက္​လာ
တယ္​။ သူ႔လီးကုိမထုတ္​​ေသးပဲ ဆက္​ၿပီး
​လုိး​ေနပါ​ေသးတယ္​

က်မရင္​သား​ေတြကုိဆုပ္​နယ္​​ေနတာမ်ား
​ေဘာ္​လီန႔ဲအင္​းက်ီခံ​ေနတာ​ေတာင္​ နာ
​ေနမိတယ္​
က်မလည္​း႐ုန္​းကန္​​ေနမိတယ္​ က်မ​လက္​
ကုိခ်ဳပ္​ၿပီးလိမ္​ထားတာ​ေလ နာလုိက္​တာ
မ်က္​ရည္​​ေတာင္​က်လာရတယ္​

ဘြစ္​ ဇိြ ပြတ္​ ဖတ္​ ပ​ေလာက္​
အူးးအု အူးးးး အူးး

အတန္​ၾကာ​ေတာ့ သူ႔သုတ္​ရည္​​ေတြက်မ
အဖုတ္​ထဲပန္​းထြက္​လာျပန္​တယ္​
က်မလည္​း တကုိယ္​လုံးတုန္​ခါတက္​လာ
ၿပီး ၿပီးသြားရတယ္​

အငုံစိတ္​ မသိတ္​စိတ္​က အ​ေတာ္​ဆန္​း
ၾကယ္​တာပဲ

​သုံးခ်ီ​ေျမာက္​မွာ က်မရ႕ဲ စြင္​့ကားတ့ဲတင္​
စုိင္​ႀကီးႏွစ္​လုံးကုိ သူ႔လက္​န႔ဲျဖစ္​ညႇစ္​ထား
ၿပီး မီးပြင္​့ထြက္​မလားမွတ္​ရ​ေအာင္​ အမ
ကုိလုိး​ေဆာင္​့​ေနတယ္
က်မရ႕ဲဖင္​​ကုိညႇစ္​ထား​ေတာ့နာလုိက္​တာ
မ​ေျပာပါန႔ဲ႐ွင္​။ အရင္​က်မခင္​ပြန္​းန႔ဲဆက္​
ဆံတာ​ေတာင္​တခါမွခုလုိအၾကမ္​းပတမ္​းမခံဖူး​ေတာ့ က်မ နာက်င္​​ေနမိတယ္​

ဖင္​မွာ​ေတာင္​လက္​ရာ​ေတြထင္​​ေနမလား
မွတ္​ရ​ေအာင္​ဆုပ္​ညႇစ္​ထားတာ

ပါးစပ္​ကလည္​းျငစ္​ျငမ္​းစြာ​ေျပာ​ေန​ေသး
တယ္​။ မမအဖုတ္​က လုိးလုိ႔
​ေကာင္​းလုိက္​တာ မမရယ္​ဆုိၿပီး
ဖြစ္​ ဇိြ ႁပြတ္​ ဖလႊတ္​ ဖတ္​ ပ​ေလာက္​
လုိး​ေဆာင္​့​ေနတာ​က်မကုိ
က်မ​ေပါင္​ျခံန႔ဲသူ႔လအု႐ုိက္​သံတဖတ္​ဖတ္​
ကလည္​းဆူညံစြာထြက္​​ေပၚ​ေနတယ္​

သူ႔သုတ္​ရည္​က်မ​ေစာက္​ရည္​မ်ားက
​ေပါင္​ျခံကုိစီးက်လာတယ္​

သူၿပီးခါနီးမွာ အဖုတ္​ထဲကပလြတ္​ခနဲ
လီးကုိဆြဲထုတ္​ၿပီး က်မဖင္​​ေပၚသုတ္​ရည္​
​ေတြပန္​းထုတ္​လုိက္​တယ္

မိနစ္​ႏွစ္​ဆယ္​အတြင္​းမွာ သူသုံးခ်ီၿပီး
သြားခ့ဲတယ္​။ ဒုတိယအခ်ီမွာ က်မတ
ကုိယ္​လုံးဇတ္​ခနဲဇတ္​ခနဲ ျဖစ္​ၿပီး ၿပီးဆုံး
ျခင္​းကုိ​ေရာက္​သြားခ့ဲတယ္​

က်မလည္​း ပါးစပ္​ထဲလက္​ကုိင္​ပုဝါထုတ္​
ၿပီး အိမ္​သာအျပင္​ထြက္​ခ့ဲလုိက္​တယ္​

အျပန္​လမ္​းဆုိင္​ကယ္​​ေပၚမွာ ​ေမာင္​​ေလး
လည္​းသူ႔အျပစ္​န႔ဲသူမုိ႔ က်မကုိဘာမွမ
​ေျပာ​ေတာ့

အိမ္​​ေရာက္​​ေတာ့ က်မ သူ႔ပါးကုိ​ေျဖာင္​း
ခနဲ ခ်လုိက္​တယ္​။ မ​ေအလုိး အမကုိမု
ဒိမ္​းက်င္​့တ့ဲ​ေကာင္​ နင္​အိမ္​​ေပၚကဆင္​း
က်မလည္​းဆဲဆုိၿပီးသူ႔ကုိ​ေမာင္​းခ်တယ္​

သူ႔အင္​းက်ီၾကယ္​သီး​ေတြျဖဳတ္​ၿပီး
ဒီမွာ မမကုိ သားအရမ္​းခ်စ္​လြန္​းလုိ႔
မမနာမည္​ကု္​ိတက္​တူးစာလုံး​ေရးထား
တယ္​ဆုိၿပီးသူ႔ဘယ္​ဘက္​ရင္​အုံကုိျပ
တယ္​။ သြား​ေတာ့ စည္​သူ နင္​အိမ္​ကဆင္
း ငါ နင္​့ကိုမၾကည္​့ခ်င္​​ေတာ့ဘူးဆုိၿပီးက်မ
​ေျပာလုိက္​တယ္​

မမစိတ္​တုိင္​းက် သားအိမ္​​ေပၚကဆင္​း
သြားပါ့မယ္​ သားႏွလုံးသားမွာ မမကအ
ခ်ိန္​တုိင္​းမိနစ္​တုိင္​းစုိးမုိးထားတယ္​
မမကုိသားမိန္​းမျဖစ္​ခြင္​့ရခ်င္​တာ သားလူ
ပ်ိဳ​ေပါက္​စျဖစ္​ထဲကပါ

ဒါ​ေတြဟာသားရ႕ဲမမအ​ေပၚတဖက္​သတ္​
ခ်စ္​​ေနတ့ဲ ခ်စ္​ျခင္​း​ေတြပါ ဆုိၿပီး က်မကုိ
​ေက်ာခုိင္​းၿပီးအိမ္​​ေပၚကတလွမ္​းခ်င္​းဆင္​း
သြားခ့ဲတယ္​

အီးးဟီးးးး က်မငုိရၿပီ​ေလ
​ေမာင္​​ေလးကုိဒီအရြယ္​ထိလက္​ဖ်ားန႔ဲမ
တုိ႔ခ့ဲမဆူပူခ့ဲမိပါ

အဲအခ်ိန္​မွာ အိမ္​​ေ႐ွ႕က​ေနျဖတ္​သြားတ့ဲ
ထီကားက တကယ္​ဆုိရင္​အခ်စ္​ပဲလုိ
တယ္​ ခ်မ္​းခ်မ္​းရ႕ဲသီခ်င္​းဖြင္​့သြားတယ္​
က်မလည္​းနဂုိကမွငုိခ်င္​ရက္​လက္​တုိ႔
ျဖစ္​​ေနတာ

ဝမ္​းနည္​း​ေၾကကြဲၿပီး ငုိယုိ​ေနမိ
တာ ပါးျပင္​ႏွစ္​ဖက္​​ေပၚမ်က္​ရည္​မ်ားက
တ​ေပါက္​​ေပါက္​က်လုိ႔​ေပါ့

​မၾကာခင္မွာ
တစ္​​ေထာင္​့ငါးရာတည္​းဟူ​ေသာ ခ်စ္​ျခင္​း
အျဖစ္​​ေျပာင္​းလဲသြားမယ္​ဆုိတာ က်မ
အိအိၿငိမ္​းအဲရက္​ကမသိ႐ွိခ့ဲပါ

No comments:

Post a Comment

ဆရာမ မမြတ်နိုး နှင့် လှလှမိုး (စ/ဆုံး)

 ဆရာမ မမြတ်နိုး နှင့် လှလှမိုး  (စ/ဆုံး) ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ ညဥ့်လွှာရုံကိုခြုံထားသော ရန်ကုန်မြို.၏ အမှောင်ထုကား နက်ရှိုင်းလှချေပြီ။ အချိန...